Results

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

20. apríla 2022

Spoznajte tím TrustPay: Interview s Richardom Tésim, Deputy CEO

autor: TrustPay
Sledujte nás:

V našich blogoch vám predstavujeme šikovných členov TrustPay tímu.

Aktuálne si jedným zo zamestnancov, ktorí sú v TrustPay najdlhšie. Ako si spomínaš na svoje začiatky?

TrustPay bolo mojim prvým full-time zamestnaním, do ktorého som nastúpil pred takmer 9 rokmi po absolvovaní vysokej školy. Začínal som ako operátor platobného styku – kontroloval som zostatky na bankových účtoch, robil rekonciliácie a nastavoval nových obchodníkov v internom portáli.

TrustPay sa v tom čase ako prvá finančná inštitúcia na Slovensku výrazne odlišovala od ostatných firiem z rovnakého odvetvia. Musel som sa naučiť špecifiká nášho odboru, no vďaka podpore kolegov sa mi relatívne rýchlo podarilo zorientovať a po 2 mesiacoch som bol vymenovaný za zástupcu vedúcej na operátorskom oddelení. Počas ďalších rokov som prešiel viacerými oddeleniami, až som sa začiatkom roka 2016 dopracoval do pozície Deputy CEO.

Nie každému sa podarí vypracovať sa do podobnej pozície. Čo myslíš, prečo sa to podarilo práve tebe?

Haha, dobrá otázka. 🙂 Vždy som sa cítil dobre pri vedení a organizovaní ľudí. Veľa skúseností som získal počas štúdia, keď som od svojich 14ich vypomáhal v rodinnej stolárskej firme a časom riešil aj manažment niektorých projektov.

Možno to znie divne, ale odkedy som bol v TrustPay prvý krát povýšený po 2 mesiacoch, mal som pocit, že sme si s vedením firmy dobre „sadli“ a spolupráca nám fungovala naozaj skvele. Vyskúšal som viacero vedúcich pozícií v rámci firmy, kým som sa dopracoval k tej aktuálnej. Počas tohto procesu som došiel na to, že mi najviac sedí interné vedenie operatívy a technologickej časti firmy, čiže to, čo aj aktuálne robím. Front-office nebola moc moja šálka kávy.

“Naša práca sa ale zefektívnila a to, čo vtedy urobili traja ľudia počas celého dňa, dnes zvládne jeden človek ešte doobeda.”

Ako sa zmenilo prostredie v TrustPay odkedy v ňom pracuješ?

Počas môjho nástupu sme väčšinu vecí riešili manuálne a často na vytlačených papieroch. Naša práca sa ale zefektívnila a to, čo vtedy urobili traja ľudia počas celého dňa, dnes zvládne jeden človek ešte doobeda. Prešli sme veľkou automatizáciou a elektronizáciou v rámci dennej operatívy a klientskej agendy. Zaviedli sme nové systémy pre optimalizáciu a odstránili byrokratické procesy. Vytvorili sme niekoľko tímov špecializovaných na rôzne produktové línie a namiesto outsorcingu riešime väčšinu vecí in-house.

Ako vnímaš rast firmy za tých takmer 9 rokov čo si v TrustPay?

Od môjho nástupu sa zväčšili objemy sprocesovaných transakcií, firma sa dostala z červených čísiel do zisku a rozrástli sme sa aj v počte zamestnancov.

trustpay team/trustpay tím - interview with richard

Má nárast v počte zamestnancov vplyv na firemné prostredie?

Z môjho pohľadu sa nám napriek zvýšeniu počtu zamestnancov podarilo zachovať mimoriadne priateľské prostredie a odhliadnuc od pandémie, sa v ňom nezmenilo takmer nič. Kolektív je stále mladý aj keď ja už pravdepodobne patrím do skupiny, ktorá ten priemerný vek zvyšuje. 😊

Povedz nám niečo konkrétnejšie o tvojej pozícii. Čo všetko v rámci TrustPay spadá pod tvoje kompetencie?

Je toho viac. V rámci pozície Deputy CEO v prvom rade zodpovedám za zabezpečenie každodennej operatívy firmy, úspešné spracovanie platieb, za dôsledné nastavenie obchodníckych účtov v produkčných systémoch a riešenie problémov, ktoré sa počas prevádzky poprípade vyskytnú.

Taktiež podomňa spadá ďalšia významná agenda v rámci firmy, a to kompletná IT agenda – od IT Security, cez IT support, IT infraštruktúru až po IT development. Som zodpovedný za manažment týchto oddelení a za produktový a projektový manažment. Keď vznikne nápad na nový produkt alebo funkcionalitu už existujúcich produktov, rozvinieme ho do detailnejšej formy a vymyslíme jeho integráciu do našich služieb. Spolu so CEO si stanovíme priority, ktoré projekty sa dostanú do developmentu a následne si celý projekt odsledujem počas vývoja, testovania a nasadenia do produkčného prostredia, kde ich naši klienti aktívne používajú.

“Každý deň čelím novým výzvam. Sám by som to nezvládol. Kľúčom je, že mám pod sebou výborných kolegov a vedúcich tímov, na ktorých sa vždy môžem spoľahnúť a s ktorými úzko spolupracujeme.”

Znie to ako dosť široká agenda. Ako efektívne manažuješ toľko ľudí a oddelení a dohliadaš aby sa projekty stihli načas?

Miestami to vie byť celkom slušná výzva. 🙂 Dohromady to znamená manažment vyše 60 ľudí. Každý deň čelím novým výzvam. Sám by som to nezvládol. Kľúčom je, že mám pod sebou výborných kolegov a vedúcich tímov, na ktorých sa vždy môžem spoľahnúť a s ktorými úzko spolupracujeme. Každý úspešne dokončený projekt alebo vyriešený problém je náš spoločný úspech.

Určite si zažil kopu zaujímavých príhod a veľa náročných situácií. Spomínaš si na nejakú z bližšej minulosti?

Zopár ich už za tie roky bolo J Jednu z najväčších výziev som zažil počas začiatku pandémie. Kým v decembri sa u nás len začínalo rozprávať o novom víruse v ďalekej Číne, tak začiatkom marca sme už museli presťahovať našich vtedajších 70 zamestnancov na home office. V TrustPay pred pandémiou nebol home office zaužívaným modelom, takže za pár týždňov sme museli nachystať kompletné presťahovanie zamestnancov do ich domov a pripraviť ľudí na prácu na diaľku a na spoluprácu v rámci oddelenia, keď z jedného dňa na druhý už nebudú sedieť v jednej kancelárii s kolegami.

Okrem toho, že sme museli zabezpečiť organizáciu práce na oddeleniach sme museli dbať na to, aby sa vývoj našich nových projektov nespomalil. Myslím, že to zvládame veľmi úspešne. 😊

Spomenul si projektový manažment. Mohol by si vymenovať niektoré z posledných významnejších projektov na ktorých ste pracovali?

Z posledných mesiacov by som určite rád spomenul, že sme pracovali na kompletnom redizajne našej platobnej brány, ktorú sme našim obchodníkom predstavili 5. apríla. Taktiež by som mohol spomenúť nové platobné metódy Aircash pre chorvátsky trh a Sofort pre trh nemecky hovoriacich krajín a Belgicko.

Môžeš nám prezradiť niektoré z prekvapení, ktoré pre nás TrustPay chystá?

V blízkej dobe budeme spúšťať tzv. SEPA instant platby, čo výrazne zjednoduší a zrýchli akceptáciu prostriedkov od zákazníkov našich klientov cez bankové prevody v EUR mene. Kým doteraz ste dostali SEPA platby štandardne na ďalší pracovný deň, nový produkt umožní prijať SEPA platbu do 10 sekúnd. V kombinácii s našimi inými existujúcimi produktmi, ako napr. virtuálne IBANy, vieme poskytnúť obchodníkom veľmi inovatívne riešenia. V nasledujúcich mesiacoch predstavíme možnosť akceptácie platieb prostredníctvom PayPal peňaženky a samozrejme, aj počas tohto roka pridáme do nášho portfólia ďalšie nové platobné metódy, čo umožní našim obchodníkom pokryť väčšie trhy.

Chystáme pravdaže aj ďalšie prekvapenia, ktoré včas odhalíme. 🙂 Naši klienti sa majú na čo tešiť!

V čom vidíš silu TrustPay v porovnaní s ostatnými platobnými bránami?

Na úrovni nových produktov je to určite flexibilita. Zatiaľ, čo veľkým bankám môže vývoj a spustenie nových produktov trvať rok, s naším vývojom reagujeme na potreby trhu v jednotkách mesiacov. Keď prišla korona a zatvorili sa kamenné predajne, do 4 týždňov sme boli pripravení poskytnúť obchodníkom možnosť akceptácie platieb cez platobný link, čiže možnosť prijímania peňazí bez nutnosti technickej integrácie.

Dávame si záležať na spokojnosti našich klientov a náležite reagujeme na ich pripomienky. Vieme im ponúknuť platobný účet na spravovanie svojich finančných prostriedkov aj s vydaním predplatenej karty (fyzickej či virtuálnej) k tomuto účtu. No a v neposlednom rade, našou hlavnou devízou je stále rozrastajúce sa portfólio platobných metód, do ktorého sme len v priebehu minulého roka pridali až osem nových platobných metód.

“Podarilo sa nám vybudovať výborný kolektív.”

Čo by si poradil uchádzačom, ktorí majú záujem začať svoju púť v TrustPay?

Odkázal by som im, aby sa nebáli výziev. Zo začiatku môžu mať pocit, že je ťažké sa do svojej agendy zaučiť, no časom sa do toho určite dostanú a odmena osobných úspechov ich neminie. Nakoľko TrustPay nie je korporát, priateľské prostredie nie je len prázdnym výrazom v našich inzerátoch. Podarilo sa nám vybudovať výborný kolektív. Poznáte tu ľudí z každého oddelenia a často komunikujete aj s vyšším vedením firmy.

Zatraktívňujeme pracovné prostredie, prerábame priestory a ponúkame zamestnancom viaceré pracovné benefity. S radosťou privítame nových kolegov a budeme sa tešiť na vzájomnú spoluprácu. 😊

Mohlo by vás zaujímať

Spoznajte tím TrustPay: Interview s Máriou Potančokovou, Head of Legal & Compliance
Zoznámte sa a spoznajte talentovaných členov tímu TrustPay v novom formáte na našom blogu - spoznajte tím TrustPay. Vyspovedali sme našu usilovnú a vždy usmiatu Máriu Potančokovú, Head of Legal & Compliance.
Economy
author: TrustPay
Spoznajte tím TrustPay: Interview s Miroslavou Lipkovou, Director of Operations and Quality Assurance
Zoznámte sa a spoznajte talentovaných členov tímu TrustPay v novom formáte na našom blogu - spoznajte tím TrustPay. Vyspovedali sme našu šikovnú a vždy usmiatu Miroslavou Lipkovú, Director of Operations and Quality Assurance.
Economy
author: TrustPay
Spoznajte tím TrustPay: Interview so Zuzanou Biskupičovou, Vedúca organizácie & HR
V našich blogoch vám predstavujeme šikovných členov TrustPay tímu.
Economy
author: TrustPay