Otázky a odpovede

Chcem si v TrustPay zriadiť účet.

– Vyplňte online registračný formulár.

Chcem prijímať platby kartami od zákazníkov.

– Vyplňte online registračný formulár.

V akých menách môžem mať zriadený účet?

– V závislosti od služby, ktorú si zvolíte. Pre platby kartou nezáleží na tom, v akej mene zákazník platí. Účet môžete mať zriadený v mene EUR, CZK, PLN, HUF, USD, GBP, CAD, JPY, NOK, SEK, DKK, HKD, CHF a AUD. Pri platbe okamžitým bankovým prevodom môžete mať účet zriadený vo vybranej lokálnej mene a zákazník má možnosť platiť v lokálnej mene. Viac o aktuálne podporovaných krajinách a bankách nájdete tu.

Môžem si zriadiť viac účtov?

– Áno.

Aké podmienky musím splniť, aby som si mohol zriadiť v TrustPay účet?

– Zmluvu je možné uzatvoriť s právnickou alebo fyzickou osobou a zriadiť si TrustPay Obchodnícky účet. Pre službu platby kartou, musí mať takáto osoba sídlo v rámci jednej z krajín EEA. Pre službu  okamžité bankové prevody, nezáleží na krajine, odkiaľ Obchodník pochádza.

Koľko ma to bude stáť?

– TrustPay si účtuje poplatky za prichádzajúce transakcie podľa zmluvy – sú stanovené individuálne. Poplatky za odchádzajúce transakcie a ostatné poplatky nájdete v Cenníku poplatkov.

Neviem sa zaregistrovať.

– Kontaktujte TrustPay zákaznícku podporu.

Čo mi TrustPay ponúka?

– Integráciou platobnej brány TrustPay môže Obchodník, pôsobiaci nielen v oblasti e-commerce, prijímať rýchlo, jednoducho a bezpečne platby od zákazníkov. Jednotlivé služby nájdete rozpísané na web stránke v časti PRODUKTY.

Ako TrustPay platobná brána vyzerá? Viem si ju niekde vyskúšať?

– Na http://www.trustpay.sk/demoshop/sk/ nájdete vzorový e-shop. Stačí si zvoliť možnosť platby a po presmerovaní na TrustPay bránu si môžete celý proces platby z pohľadu zákazníka pozrieť.

Pri integrácii Vám TrustPay poskytne prístup k testovaciemu prostrediu.

Musím využívať všetky služby, ktoré TrustPay poskytuje?

– Nie je to potrebné, služby si volíte Vy.

Ako môžem začať procesovať platby cez TrustPay?

– Stačí vyplniť online registračný formulár.

Koľko trvá integrácia? Ako rýchlo môžem TrustPay začať používať?

– Akonáhle bude integrácia TrustPay brány dokončená, môžete začať prijímať platby od zákazníkov. Bežný  proces integrácie trvá 3-7 pracovných dní.

Pri využití „hotových“ webových riešení, ktoré majú TrustPay bránu automaticky pred-integrovanú, proces trvá  2-3 pracovné dni.

Viac informácií

Aké sú poplatky za používanie TrustPay?

– TrustPay si účtuje poplatky za prichádzajúce transakcie podľa zmluvy – sú stanovené individuálne. Poplatky za odchádzajúce transakcie a ostatné poplatky sú stanovené v Cenníku poplatkov.

V akej banke musím mať zriadený účet, aby som mohol TrustPay používať?

– Nezáleží na tom, v akej banke máte zriadený účet. TrustPay funguje na princípe okamžitého spracovania prichádzajúcich transakcií. To znamená, že v TrustPay budete mať zriadený účet, na ktorý budú pripisované všetky prichádzajúce platby od zákazníkov zaplatené prostredníctvom TrustPay brány. K účtu budete mať prístup prostredníctvom TrustPay internet bankingu, kde je možné vykonávať bežné platobné operácie.

Môžem prijímať aj platby zo zahraničia?

– Áno. Je jedno z akej krajiny platiaci zákazník pochádza.

Ako viem, že mi niekto cez TrustPay zaplatil?

– Akonáhle Vám zákazník zaplatí, TrustPay Vám pošle notifikáciu s informáciami o platbe. Notifikácie sú zasielané priamo k Vám do systému a/alebo na email.

Je TrustPay brána bezpečná?

– Spoločnosť TrustPay je regulovaná Národnou bankou Slovenska a je členom VISA, Mastercard a UnionPay. Platobné operácie sa odohrávajú na zabezpečených certifikovaných platformách spĺňajúcich tie najvyššie PCI DSS štandardy bezpečnosti.

Ani Obchodník, ani TrustPay nemá prístup k citlivým údajom zákazníka (napr. číslo karty, CVV kód, detaily účtu, prihlasovacie údaje k účtu a pod.).

Musím mať v TrustPay účet?

– Nie.

Ako prostredníctvom TrustPay zaplatím?

– Na stránke Obchodníka si vyberiete možnosť platby – buď kartou alebo prevodom.

Platba kartou

Po presmerovaní na TrustPay bránu len zadáte požadované údaje z karty.

Platba prevodom

Po presmerovaní na TrustPay bránu si vyberiete banku, v ktorej máte vedený účet – kliknete na logo banky. Vyberiete „zaplatiť teraz“ . Po presmerovaní do internet bankingu Vašej banky len pokračujete v potvrdení platby ako pri inom bežnom prevode peňazí.

(V niektorých bankách nájdete prevodný príkaz už predvyplnený, niekde bude potrebné, aby  ste platobné údaje do príkazu vyplnili.).

Pri platbe prevodom TrustPay brána nezobrazuje moju banku. Ako mám zaplatiť?

– Po presmerovaní na TrustPay bránu si vyberte  banku s názvom „other bank“.

TrustPay brána Vám zobrazí platobné inštrukcie. Tieto údaje použijete pri zadávaní prevodu vo Vašej banke. V tomto prípade však platba nemusí byť okamžitá a môže trvať niekoľko dní, kým budú Obchodníkovi peniaze na účet pripísané.

Prečo mám platiť prevodom cez TrustPay?

– Prevod cez TrustPay je okamžitý. T.j. Obchodník je v priebehu niekoľkých minút o platbe informovaný a vie Vám zaplatený tovar alebo službu bez odkladu poskytnúť.

V akej mene môžem platiť?

Platba kartou

– Nezáleží v akej mene budete kartou platiť.  Obchodníkovi bude platba pripísaná v mene, ktorú má predvolenú.

Platba prevodom

– Je potrebné platiť v mene, v ktorej má obchodník stanovené ceny v pokladni.

(Výnimky: Ak obchodník využíva službu Multicurrency, TrustPay brána Vám po zmene výberu krajiny, zobrazí lokálne banky a môžete zaplatiť aj v lokálnej mene. Takýto prevod bude stále okamžitý.).

Koľko ma to bude stáť, ak zaplatím cez TrustPay?

– TrustPay Vám – platiacemu zákazníkovi – neúčtuje poplatok, ak platíte prostredníctvom TrustPay brány.

Je bezpečné platiť cez TrustPay?

– Spoločnosť TrustPay je regulovaná Národnou bankou Slovenska a je členom VISA, Mastercard a UnionPay. Platobné operácie sa odohrávajú na zabezpečených certifikovaných platformách spĺňajúcich tie najvyššie PCI DSS štandardy bezpečnosti.

Pri platbe prevodom sú všetky citlivé informácie (prihlasovacie údaje k Vášmu účtu, heslá a pod.) zadávané, a aj samotné potvrdenie platby vykonávate v bezpečnom prostredí internet bankingu Vašej banky, nie na TrustPay bráne. Obchodník a ani TrustPay k týmto údajom nemá prístup.

Pri platbe kartou sú citlivé údaje z karty (číslo karty, CVV kód a dátum expirácie) po potvrdení platby automaticky zašifrované. Obchodník a ani TrustPay k týmto údajom nemá prístup.

Môžem cez TrustPay platiť kartou?

– Áno, stačí, ak vlastníte kartu typu VISA, MasterCard alebo UnionPay.

Môžem cez TrustPay platiť v hotovosti?

– Nie.

Môžem cez TrustPay platiť šekovou poukážkou?

– Nie. TrustPay nepodporuje platby šekovou poukážkou.

Kde môžem cez TrustPay platiť?

– U Obchodníkov, ktorý používajú TrustPay hľadajte tieto logá:

alebo

Som zákazník a zaplatil som prostredníctvom TrustPay.

Zaplatil som cez TrustPay ale obchodník mi neposkytol tovar/službu.

  • V prípade, že ste vyplnili všetky údaje vo vašej platbe, platba bola spracovaná úspešne a obchodník dostal vaše peniaze, TrustPay Vám v tejto záležitosti nevie pomôcť. V takomto prípade je potrebné obrátiť sa priamo na obchodníka.
  • V prípade, že ste zabudli vyplniť niektoré údaje vo vašej platbe, vaša platba mohla skončiť v našom systéme ako neidentifikovateľná. Takúto platbu nie je možné manuálne identifikovať. Takéto platby sú preto automaticky vrátené odosielateľovi do 3 pracovných dní (prosím nezabudnite, že transakcia samotná môže trvať niekoľko dní).
  • Ak ste nedostali vašu neidentifikovateľnú platbu späť na váš bankový účet do 8 pracovných dní a taktiež ste nedostali tovar/službu od obchodníka, pošlite nám detail platy prostredníctvom: http://trustpay.eu/paymentform/ .

 Zaplatil som cez TrustPay a chcem svoje peniaze späť.

  • V prípade, že ste vyplnili všetky údaje vašej platby, platba bola úspešne spracovaná a obchodník dostal peniaze, TrustPay Vám v tejto záležitosti nevie pomôcť. V takomto prípade je potrebné obrátiť sa priamo na obchodníka.

Som obchodník a už využívam TrustPay na prijímanie platieb.

Kontaktoval ma zákazník, že mi zaplatil. Platbu neevidujem. Ako mám postupovať?

– Požiadajte Vášho zákazníka, aby Vám poskytol potvrdenie o platbe, aby ste si mohli skontrolovať detail platby.

V prípade, že zákazník vyplnil všetky údaje platby, platba bola úspešne spracovaná a vy ste dostali vaše peniaze, prosím, skontrolujte si Váš TrustPay Internet Banking.

V prípade, že Váš zákazník zabudol vyplniť nejaký údaj platby, platba mohla skončiť v našom systéme ako neidentifikovateľná. Takúto platbu nie je možné manuálne identifikovať. Takéto platby sú preto automaticky vrátené odosielateľovi do 3 pracovných dní (prosím nezabudnite, že transakcia ako taká môže trvať niekoľko dní).

 Čo mám robiť, ak som si zablokoval prístup k TrustPay účtu?

– Kontaktujete TrustPay Zákaznícku podporu.

 Neviem, ako používať TrustPay internet banking.

– Po prihlásení sa do TrustPay internet banking nájdete bežné otázky a odpovede v príslušných FAQ. V prípade nejasností kontaktujte TrustPay zákaznícku podporu.

 TrustPay brána je nefunkčná

– V prípade, ak Vám brána zobrazuje chybu,  je potrebné TrustPay poskytnúť údaje:

 printscreeny z platobného procesu,

 URL link, ktorý Vám zobrazuje chybu,

 error kód chyby.

Skôr ako kontaktujete TrustPay, skontrolujte si nasledovné údaje:

Používate správne AID? AID pre testovaciu prevádzku a pre ostrú prevádzku je odlišné.

Používate správny Tajný kľúč (Secret key)? K tomuto údaju má prístup aktívny disponent účtu prostredníctvom hlavného panela: „nastavenia“ – „nastavenia účtov“ – „tajný kľúč. Pri generovaní nového Secret key, je potrebné tento skopírovať a zmeniť aj v nastaveniach Vášho e-shopu/portálu. Ak máte viac účtov, každý účet má unikátny Secret key. Secret key pre testovaciu prevádzku a pre ostrú prevádzku je odlišný.

Používate správnu URL adresu pre prepojenie alebo prepojenia na TrustPay bránu? Testovacia prevádzka a ostrá prevádzka majú odlišné URL. Brána na platby kartou má tiež odlišnú URL.

Menili ste URL linky Vášho e-shopu? Ak ste nedávno menili URL linky (success,  cancel, error  notification) je potrebné túto zmenu zaevidovať v TrustPay Internet bankingu v časti Detaily / Nastavenia účtu.